Cheesepop in de media – Levensmiddelenkrant

Terug naar overzicht
Line
Cheesepop snack Cheesepop snack
Post Thumbnail

SIAL Parijs 2016: fabrikant innoveert weer!

PARIJS –De SIAL 2016 kenmerkt zich door innovaties op het gebied van gezondheid, duurzaamheid en exclusiviteit. Op de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld wordt duidelijk dat fabrikanten weer durven te investeren. Ook de Nederlandse leveranciers zijn goed vertegenwoordigd.

192 Nederlandse exposanten telt de SIAL in totaal. Een behoorlijke stijging ten opzichte van twee jaar geleden toen nog een kleine 150 bedrijven van Nederlandse bodem zichzelf presenteerden tijdens ’s werelds grootste levensmiddelenbeurs. In het ‘Holland’ paviljoen een aantal ‘nieuwkomers’.  Zo hebben De Smaakspecialist, Big Sam’s, Rosie’s en ook Danvo voor het eerst een stand op de beurs. De een in de hoop op meer Nederlandse klanten, de ander meer gericht op de buitenlandse markt.

Schuur
FNLI’s initiatief Nederland Voedselland wordt vooral goed zichtbaar in hal 7. De plek waar de zuivelfabrikanten zich presenteren. Hier is Nederland als kaasland oververtegenwoordigd. Met grote indrukwekkende stands van onder meer FrieslandCampina, Roerink Food Family, Boska, Eru en Vergeer. Met name deze laatste springt er echt uit wat betreft de vormgeving. De kaasleverancier uit Reeuwijk presenteert zichzelf namelijk in een nagemaakte houten schuur. “We hebben enorm veel complimenten gehad voor onze stand en er zijn veel foto’s gemaakt. We zullen over twee jaar dus wel niet meer de enige zijn met deze vormgeving”, lacht commercieel directeur Wim Hofman. Ook Beemster trekt de aandacht op de hoek van een van de vele gangpaden van hal 7. De fabrikant legt de focus volledig op oude kaas.  Dat is wel eens lastig op een grote internationale beurs als de SIAL. “Veel inkopers uit het buitenland komen bij ons en willen dan enkel ‘very cheap’ Gouda kaas. Dat bieden wij niet aan en daar gaan we ook niet aan beginnen. Door de enorme vraag naar Gouda is het product in veel gevallen echt in kwaliteit achteruit gegaan. Heel veel van deze export-Gouda kaas wordt ook al lang niet meer in Nederland gemaakt, maar in Duitsland en Polen”, legt een van de medewerkers van Beemster uit.

‘Pop’
Andere opvallende Nederlandse speler in hal 7 is Cheesepop. Popcorn, maar dan volledig gemaakt van kaas. “We zijn drie jaar geleden met dit bedrijf gestart, het is opgezet door Mark Zijerveld de zoon van de oprichter van Zijerveld kaas”, zegt sales en marketing manager Annelice Keizer. Cheesepop is niet de enige fabrikant op de SIAL die wat ziet in ‘pop’. Diverse fabrikanten introduceerden namelijk een variant op de maissnack. Naast de kaas ‘pop’ waren er onder meer een lotus ‘pop’ en een aardappel ‘pop’ te vinden.

Door: Kim van Dijk, Levensmiddelenkrant

, oktober 28, 2016

Deel het met vrienden!

Op de hoogte blijven van nieuwe recepten?

Meld je aan door hieronder je e-mailadres in te voeren en blijf op de hoogte van vers nieuws en de lekkerste recepten!

Meer Cheesepop