Kaasbedrijf Cheesepop ziet Duitsland als springplank naar de rest van Europa
Het Nederlandse bedrijf Cheesepop ziet Duitsland als een springplank naar de rest van Europa. “Allerlei landen staan te springen om ons product te importeren.”
“We stonden onlangs op een grote beurs in de kaashal en zagen dat we voor opschudding zorgen in de kaaswereld”, vertelt Gert-Jan Rutgers, CCO van Cheesepop, aan NU.nl.
“Na één dag waren we al het gesprek van de dag binnen de kaasbranche. Mensen kwamen naar ons toe omdat ze hadden gehoord dat wij iets bijzonders doen.”
“In de kaaswereld gebeurt niet zoveel”, legt Rutgers uit. “Af en toe komt er een nieuwe smaak op de markt, maar daar houdt het wel zo’n beetje mee op. Wij hebben iets heel nieuws en innovatiefs neergezet. Dat wordt door iedereen omarmd.”
Erkenning
Het kaasproduct van Cheesepop ligt sinds begin 2015 in de schappen in Duitsland. Vorige week won het bedrijf de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie. “Het voelt als een stuk erkenning”, aldus Rutgers.
De prijs, een initiatief van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK), werd voor de negende keer uitgereikt. “In het verleden wonnen grote, serieuze bedrijven en de drie andere genomineerden die wij nu hebben verslagen, waren ook bedrijven die al heel lang bestaan. Het zijn grote multinationals waar we nu van winnen.”
Cheesepop, dat gepofte kaas zonder toevoegingen maakt, doet daarentegen nog niet zo lang mee. “Onze bv is opgericht in 2009. De eerste jaren hebben we gespendeerd aan ontwikkeling. Ons product ligt sinds 2013 in Nederland in de schappen en in Duitsland sinds begin 2015.”
De Cheesepop die nu in de winkels ligt, is gemaakt van Goudse kaas. Begin volgend jaar komt een variant met Emmental op de markt.
Door: NU.nl
, november 7, 2016
Deel het met vrienden!
Op de hoogte blijven van nieuwe recepten?
Meld je aan door hieronder je e-mailadres in te voeren en blijf op de hoogte van vers nieuws en de lekkerste recepten!